Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crom.de
    RS
    • 2012
    • 1545
    • Superb II (3T4)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    endryu, nie interesowałem się tym, bo cena jest jak dla mnie zaporowa. Sam widzisz co to kosztuje tutaj 955€ netto czyli ~1150€ brutto więc za 4400zł to mam rorząd, olej, przegląd, tarcze i klocki tył z wymianą, paliwo DE-PL i całą resztę wydatków na wyjazd do Polski. Na paczkę Princepolo, krówek i parę butelek Tyskiego w Biedronce też jeszcze starczy ;-)

    Zamieszczone przez Sony
    Panowie, co sądzicie o hałasie tego auta przy uruchamianiu silnika, w normie od hydrauliki czy duży problem, jakieś sugestie, może jaka przyczyna, co zawodzi, pilne do naprawy czy można z tym jeździć :?:
    Ile masz do wymiany oleju? Często masz taki bardzo głośny rozruch? Ja się z takim nie spotkałem u siebie. Jednak też mi już się obiło o uszy, że taki mega głośny odgłos to wariator. Zresztą takiego dzwięku nikt tutaj nie zaprezentował dlatego go tu podesłałem.
    - Superb
    - Panda 1.2

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 342
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      crom.de,
      Dawniej o tym pisałem. Jestem świeżo po wymianie, mam 900 km na Fuchs LL 0W40. Podobne zaterkotania są od raczej ponad 20 tys. km.

      Od lata ubr. na Mobil 1 ESP 5W30 - tu przez może miesiąc zaterkotania przy uruchamianiu i potem całe lato aż do obecnej wiosny w miarę bez uwag i w miarę bez zaterkotań, najlepiej w stosunku do poprzednich. Przy ok. 10 tys. km uruchomienia silnika losowo (nie zawsze) głośne, terkotanie przez ok 3 sek. po uruchomieniu, odgłosy raz krótsze, raz dłuższe niż wcześniej i słabsze lub głośniejsze (bez nasłuchiwania słyszalne wyraźnie w aucie przy uruchamianiu silnika).

      W maju br. olej zmieniony na Fuchs LL 0W40 i na razie lepsza praca silnika (świeży olej), ale zaterkotania są tak jak wcześniej, losowo - raz z rana po nocnym postoju a innym razem po postoju od ok. 1 godz. Generalnie są często. Może tak jak wcześniej po pewnym czasie częstotliwość zmniejszy się, ale to raczej łudzenie się.
      Może trzeba było próbować z olejem 5W40, trudno powiedzieć.

      Problemu z wyraźnym ubywaniem oleju nie miałem. Na pulpicie nic się nie świeci. Błędów zapisanych w pamięci też nie było.

      Teraz pytanie do znających ten problem, jak odczytywać te odgłosy :?: Na rozrusznik mi to raczej nie pasuje.

      [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 16:27 ]
      Wczoraj byłem w ASO :idea: .
      Doradca odsłuchał z dyktafonu nagranie z uruchamiania silnika (według mnie terkotało głośno i wyraźnie przez ok. 3 sek.) i powiedział, że w ich samochodach jest podobnie i jest OK. Terkotanie 1-3 s. według producenta auta może wystąpić w czasie potrzebnym do wytworzenia właściwego ciśnienia oleju w hydraulice silnika. W tej sytuacji, auto nie podlega naprawie. Pokazał mi nawet opis takiego przypadku z zaleceniem dla ASO, co prawda dotyczył silnika 1,2 TSI ale o to samo mniej więcej chodziło.

      Według doradcy, wszystko jest OK. Przy rozciągniętym łańcuchu szuranie będzie słyszalne cały czas na wolnych obrotach silnika. Problem z rozrządem jest też wtedy gdy dochodzi do zakłóceń w fazach rozrządu i zapali się lampka lub gdy każde uruchomienie silnika z rana jest z zaterkotaniem bez względu na pogodę, temperaturę zewnętrzną, porę roku, itd. - u mnie np. zaterkotanie nie zawsze jest z rana.

      Chciał mi też pokazać taki dźwięk w ich 2 samochodach, ale nie chciały zaterkotać. Moje auto miało focha i też nie chciało tego pokazać na żywo :wink:
      Odgłosy zaterkotań na moich nagraniach uznał za bezpieczne, normalne w tych silnikach, bez konieczności dalszej ich weryfikacji i naprawy auta.

      Zalecił też od siebie powrót w przyszłości do oleju 5W30 ( :?. Nie dopytywałem dalej w tym zakresie.

      I teraz nie wiadomo co robić, czy pozostawić to tak jak jest czy na własne życzenie wymieniać kpl rozrządu :roll: :?:

      Komentarz

      • jttt
        Classic
        • 2016
        • 5

        Witam.Potwierdzam wczoraj bylem w ASO skody scenariusz rozmowy identyczny ,mechanik zajmujacy sie silnikami 1.4 TSI powiedzial dokladnie to samo.Stwierdzil ze jezeli bardzo chce moga wymienic caly rozrzad, cena z robocizna ok 3tys.Stwierdzil ze wszystkie samochody z tymi silnikami stojace na placu ,nowe lub uzywane po trzech dobach stania odpalaja tak samo.Moj golf 6 1.4 TSI 122 przy 97 tys km nie jest niczym nadzwyczajnym.A pieniadze planowane na zbedny wydatek przeznaczyc na wakacje oczywiscie niezobowiazujaco.Tych silnikow jezdza setki tysiecy o ile nie milionow.Niech ktos poda przyklady zerwania lancucha,przeskoczenie o oczko jest bardzo ale to bardzo sporadycznym zdarzeniem.Oczywiscie wszystko moze sie zdarzyc ale chyba sami sie nakrecamy.Podobna opinie slyszalem oczywiscie niezobowiazujaco w kilku ASO i niezaleznych warsztatach.Jakies ryzyko zawsze istnieje.Pozdrawiam.

        Komentarz

        • prezes73
          Rider
          • 2015
          • 522
          • Hyundai

          jttt, Jasne że nie ma co się nakręcać,tylko że, znam mechanika co robił rozrząd bo przeskoczył o 1 ząbek, w ASO byłem świadkiem (rok temu) jak szef serwisu z kierownikiem dyskutowali o roz...nym silniku bo łańcuch przeskoczył, paru tu na forum również miało taką sytuację, więc nie wiem czy to jest tylko nakręcanie się. Jak na jedną osobę która o tym słyszała to już dużo ;-)
          Większość chce uniknąć takiej sytuacji, zwiększenia kosztów.

          Komentarz

          • jttt
            Classic
            • 2016
            • 5

            Prezes73e. Rowniez caly czas mam dylemat.Tym bardziej , ze czeka mnie dluzszy wakacyjny wyjazd wykupione asistance.Zdaniem laika ale po kilku rozmowacch ze specjalistami terkot po 2-3 dobach moze byc zwiazany z cofaniem sie napinacza i splynieciem oleju z ukladu rozrzadu.Zaznaczam ze nie jestem specjalista i moj wpis moze subiektywny i opiera sie tylko na tym co uslyszalem.Sadze ,ze warto jeszcze zajrzec na zagraniczne fora.Pozdrawiam.

            Komentarz

            • prezes73
              Rider
              • 2015
              • 522
              • Hyundai

              jttt, po jakim czasie od zgaszenia słyszysz rozrząd? ja miałem wymieniany przy 85kkm , ale u mnie mocno napi...ał

              Komentarz

              • jttt
                Classic
                • 2016
                • 5

                Samochod ma przejechane 97 tys.T erkotanie zauwazzylem gdzies przy 50 tys byc moze bylo wczesniej ale nie zwracalem uwagi .Terkotanie ewidentnie po 2-3 dobach nie odpalania wczesniejsze terkotanie nie zdazylo sie nigdy.Terkotanie tylko 3 sek. potem spokojna praca.Olej mobil 1 co 15tys.Samochod z lutego 2009.

                Komentarz

                • prezes73
                  Rider
                  • 2015
                  • 522
                  • Hyundai

                  jttt, A jak postoi krócej? np.2 godziny?

                  [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 21:11 ]
                  Zamieszczone przez jttt
                  Samochod z lutego 2009.
                  czyli masz 1 wersję, ja bym wymienił, ta wersja jest najgorsza, najbardziej awaryjna

                  Komentarz

                  • jttt
                    Classic
                    • 2016
                    • 5

                    Po jakim kolwieg czasie do 2 dni odpala normalnie.Ostatecznej decyzji jeszcz nie podjolem ,moze jednak sie zdecyduje.

                    Komentarz

                    • prezes73
                      Rider
                      • 2015
                      • 522
                      • Hyundai

                      Zamieszczone przez jttt
                      Po jakim kolwieg czasie do 2 dni odpala normalnie.Ostatecznej decyzji jeszcz nie podjolem ,moze jednak sie zdecyduje.
                      jak po takim czasie dopiero się odzywa to nie jest źle ;-)

                      [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 23:09 ]
                      jttt, Zresztą co będę się mądrzył, poczytaj, niby wszystko było ok: http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...er=asc&start=0

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez prezes73
                        jttt, po jakim czasie od zgaszenia słyszysz rozrząd? ja miałem wymieniany przy 85kkm , ale u mnie mocno napi...ał
                        prezes73, jttt - mocniej, inaczej, niż na filmie crom. de na str. poprzedniej, jak często, bo u mnie w ciągu dnia czasem można usłyszeć kilka razy :?: . Gdyby to było po kilku dniach, nie zawracałbym sobie i innym głowy.

                        Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?

                        Czy ten terkot pochodzi od napinacza, czy wariatora - jakie są tu doświadczenia, wiedza, argumenty warsztatów i ASO ?

                        Komentarz

                        • prezes73
                          Rider
                          • 2015
                          • 522
                          • Hyundai

                          Zamieszczone przez Sony
                          mocniej, inaczej, niż na filmie crom. de na str. poprzedniej, jak często
                          Sony Bardzo podobnie, z tym że u mnie stwierdzili wadliwy napinacz, ale i tak wymienili komplet. Praktycznie po 2 godzinach już dawał oznaki.
                          Zamieszczone przez Sony
                          bo u mnie w ciągu dnia czasem można usłyszeć kilka razy
                          ja bym na twoim miejscu się nie zastanawiał i wymieniał jak najszybciej.
                          Zamieszczone przez Sony
                          Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?
                          Różne są opinie na ten temat, ja obecnie latam na Neste City Pro 0W40, też daje oznaki ale ciszej i krócej niż przed wymianą. Od wymiany minęło około 55kkm, od 15kkm znowu słychać po dłuższym postoju. Co do oliwy to miałem też kilka 5W30 i było gorzej. ale to moja indywidualna opinia potwierdzona organoleptycznie :wink:
                          Obecnie jestem po zakupie zestawu naprawczego ( z literką C niby pasuje do mojej CAXA), za 2 miesiące będę wymieniał.

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?
                            Poszukaj sobie postów kolegi opisującego problem w Golfie VI 1,4 TSi. Pomimo używania dobrych olejów nie uniknął wymiany rozrządu oraz jak dobrze pamiętam, chyba jeszcze był wymieniany napęd pompy oleju.

                            Komentarz

                            • Sony
                              Rider
                              • 2015
                              • 342
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez prezes73
                              Sony Bardzo podobnie, z tym że u mnie stwierdzili wadliwy napinacz, ale i tak wymienili komplet. Praktycznie po 2 godzinach już dawał oznaki.
                              Z rana zawsze miałeś rozruch z zaterkotaniem, niezależnie od pory roku i temperatury ?

                              U mnie dziś rano po całonocnym postoju odpalił bez terkotu.
                              Zamieszczone przez prezes73
                              Od wymiany minęło około 55kkm, od 15kkm znowu słychać po dłuższym postoju.
                              W którym roku wymieniałeś kpl rozrządu, napinacz masz pewnie AH ? Czyżby one tak krótko wytrzymywały ?

                              Komentarz

                              • prezes73
                                Rider
                                • 2015
                                • 522
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez Sony
                                Z rana zawsze miałeś rozruch z zaterkotaniem, niezależnie od pory roku i temperatury ?
                                tak, nawet w ciągu dnia po postoju około 2h i więcej
                                Zamieszczone przez Sony
                                W którym roku wymieniałeś kpl rozrządu, napinacz masz pewnie AH ? Czyżby one tak krótko wytrzymywały ?
                                Tak, chyba mam AH (dostępny w 2014r)wymieniany dokładnie 2 lata temu, nastawnik mam z końcówką E. Wynika że słabo jest z tym, zresztą jest już 4 wersja napinacza którą obecnie kupiłem. Jakby ten poprzedni był ok to pewnie nie robili by nowszej, poprawionej

                                Komentarz

                                • Sony
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 342
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez prezes73
                                  tak, nawet w ciągu dnia po postoju około 2h i więcej
                                  Zatem u Ciebie łatwiej było o diagnozę, bo zawsze w podobnych warunkach występowały te same objawy.
                                  U mnie losowo, raz terkocze, raz nie.

                                  Z tego co wiem z ASO, do obecnego ( ori starego) rozrządu (A,E, AH) na wymianę tylko nowy (ostatnia wersja) napinacz BA (tylko ten ma pasować do tego kpl przy pozostawieniu pozostałych części) lub cały kpl ten z lit. C lub B w zależności od uzębienia koła pompy oleju. Części obecnego (ori starego) kpl nie można wzajemnie mieszać z częściami kpl C lub B.

                                  To tak na wypadek gdyby ktoś chciał mieszać części ze starego kpl z częściami z zestawu B lub C :!:, jeśli jest inaczej to mnie poprawcie.

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    Zamieszczone przez Sony
                                    Z tego co wiem z ASO, do obecnego ( ori starego) rozrządu (A,E, AH) na wymianę tylko nowy (ostatnia wersja) napinacz BA (tylko ten ma pasować do tego kpl przy pozostawieniu pozostałych części) lub cały kpl ten z lit. C lub B w zależności od uzębienia koła pompy oleju. Części obecnego (ori starego) kpl nie można wzajemnie mieszać z częściami kpl C lub B.
                                    W nowym zestawie naprawczym mam kolejny napinacz "BD" oraz nastawnik faz rozrządu "G" koło zębate jest 19/18 a może być zamontowane w samochodzie 18/18 (driven22 tak miał). W jego przypadku wystarczyło wymienić te koło zębate, więc coś tam można mieszać w zestawie ;-)

                                    Komentarz

                                    • Seba
                                      Classic
                                      • 2016
                                      • 15

                                      Możesz doprecyzować, czyli co, cały nowy zestaw, a tylko stare koło (18/18), czy jak? Podobno są zmienione/poprawione zęby to raczej nie będzie działać.

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez Seba
                                        Możesz doprecyzować, czyli co, cały nowy zestaw, a tylko stare koło (18/18), czy jak? Podobno są zmienione/poprawione zęby to raczej nie będzie działać.
                                        tego dokładnie nie wiem, jak będę miał zwalony rozrząd to się okaże, napisałem na podstawie przygód driven22

                                        Komentarz

                                        • t_omko
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 163
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Mam OII FL z 2009 (103tys przebiegu, nie ruszany rozrząd) i od 2-3 tygodni pojawiły się odgłosy przy rozruchu a że w sierpniu planuję wyskoczyć nią do Chorwacji to nie zamierzam zwlekać zbyt długo......

                                          Mechanik (zaufany, nie ASO) po sprawdzeniu w bazie twierdzi, że wyświetla mu się informacja, iż elementy zestawu naprawczego nie pasują do mojego samochodu i jest spora szansa, że w ASO będzie to samo (jutro/pojutrze sprawdzę jak ma się sytuacja w ASO Opole):>
                                          Orientuje się ktoś jak wygląda ostatecznie sprawa z kołem zębatym?
                                          Ponoć w zestawach moga być wersje 19/18, 19/23 a wydaje mi się że moje ma 18/18.... i powinienem założyć takie same czy zamontować 19/18 z zestawu?
                                          Moja OII FL Combi

                                          Komentarz

                                          • sm31
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 4

                                            Mój silnik terkocze około 1-3 sek po odpale, zwykle po nocnym postoju lecz nie zawsze. Teraz zjawisko jest nasilone ale zimą nie było go praktycznie wcale. Obecnie mam zalany 5W40 a zimą miałem 5W30.
                                            Moje obserwacje są takie - napinacz olejowy potrzebuje czasu aby w pełni naciągnąć łańcuch i to wymaga czasu. Przy mniejszych temp. zewnętrznych olej jest gęstszy = ma większe ciśnienie = praktycznie nie ma terkotania. Gdy olej jest ciepły bo na dworze jest 25-30 stopni, to olej przez noc spłynie z napinacza i rano trzeba go znów napełnić.
                                            Martwiłem się tym bardzo, teraz jestem coraz bliższy olania tematu.

                                            aha, autko mam z 2012 roku i mam 166 tys nalatane.

                                            Komentarz

                                            • maciek.sz
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 102
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              Ja tam się nie przejmuję. U mnie terkotanie metaliczne słychać co jakiś czas, czasem nawet w środku dnia po 2-3 h postoju. Słychać od nowości, teraz może troszkę częściej, ale to może subiektywne wrażenie po lekturze wątku :roll: . Auto ze stycznia 2011 r. nalatane 185 000 km. Rozrząd nie ruszany oczywiście. Olej to nie wiem - jeżdzę na tym co mi wlewają w ASO. Przeglądy miałem co 30 tys, ale przy 170 000 przebiegu zmieniłem na interwał 15 000.

                                              Komentarz

                                              • micho_m
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 528
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                U mnie tez zawsze terkotanie pojawialo sie rano na 2-3 sekundy, ale ostatnio pojawiało się też w ciągu dnia. Jak samochód postał nie odpalany 2 dni w te upały to łańcuch dzwonił i stukał przez 2-3 minuty. Postawiłem auto do mechanika żeby wymienił napinacz bo miałem nr ostatni chyba przed poprawką. Zaczął składać i powiedział że łańcuch jest tak wyciągnięty że jeszcze nie złożył do końca i napinacz wyszedł już ponad połowę ( łańcuch miałem już z ostatnim numerem po poprawkach). Kupiłem nowy łańcuch i teraz nie ma terkotania nawet na sekundę. Jest totalna cisza. A przy okazji samochód jeździ zdecydowanie lepiej, sprawniej się rozpędza, silnik pracuje zdecydowanie ciszej i ogólnie jest lepiej (ciężko to opisać słowami ) Produkcja kwiecień/maj 2011 przebieg 110.000 km
                                                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                www.nawmar.pl

                                                Komentarz

                                                • kkuligowski
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 178
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Na wtorek jestem umówiony na wyminę rozrządu ale u znajomego mechanika(podobno już kilka robił 1,4 TSI).
                                                  Części zamówił w ASO Skody i podobno będą te najnowsze
                                                  Robocizna około 500 zł ma kosztować.
                                                  Własnie spisałem nr części w tym temacie i zweryfikujemy przed rozebraniem.
                                                  Trzymam sam za siebie kciuki bo wymiana bez wariatora.
                                                  Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                                  Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                                  A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    A nie lepiej wymienic komplet i miec spokoj ....

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...